Večery s filozofiou v Banskej Bystrici: Aká implicitná antropológia stojí v pozadí školských reforiem alebo aký človek stojí na konci vzdelávacieho procesu?
utorok, 21.10.2025.
/ 17:30
Záhrada – Centrum nezávislej kultúry

diskusia Katedry filozofie FF UMB 

O potrebe a význame reforiem vzdelávacích systémov sa toho napísalo a narozprávalo mnoho. Cyklicky sa zdôrazňuje potreba ich  (re)aktualizácie,  flexibilnosti, lepšej prepojenosti s potrebami  pracovného trhu, odklonu od memorovania a príklonu k praktickým zručnostiam a mnoho iného. Na Slovensku v súčasnosti prebieha kurikulárna reforma základného vzdelávania, ktorá je reakciou aj na mnohé výhrady formulované voči kurikulu minulému. Čo však stojí v pozadí týchto reforiem? Aká predstava o človeku formuje naše požiadavky na vzdelávací systém a v akej miere sú identifikovateľné? Aj týmito otázkami sa zapodieva medzinárodná projektová úloha s názvom Implicit Anthropology of Reforms in Education – IMANARE, ktorá v úsilí reflektovať tento aspekt školských reforiem prepojila štyri európske krajiny a to Slovensko, Chorvátsko, Slovinsko a Belgicko. O tomto projekte, ako aj o všetkom vyššie zmienenom sa porozprávame so Štefanom Porubským, odborníkom na problematiku školských reforiem, a Danielou Kováčovou, koordinátorkou projektu IMANARE.  Diskusiou nás prevedie Jakub Betinský z Katedry filozofie FF UMB.

Podujatie z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.